Web gune honek bere cookiak eta bitartekoenak erabiltzen ditu zure nabigazioa optimizatzeko, zure lehentasunetara egokitzeko eta jarduera analitikoak egiteko. Nabigatzen jarraitu ez gero, gure Cookien Politika onartzen duzu.

Onartu

Enpresa eta Lurralde Lehiakortasuna, Berrikuntza eta Jasangarritasuna

Eskakizunak

Doktoregoko ikasketak egiteko pertsona guztiek bete behar dituzten eskakizun orokorrez gain, programa honetan, hautagaiek berariazko eskakizunak ere bete beharko dituzte.

Prestakuntza-osagarriak

Aurrerago esan denez, Batzorde akademikoak aztertuko ditu hautagaiak aurretik egindako graduondoko prestakuntzako gaitasunak, doktoregaiak egiteko asmoa duen tesiaren proiektuaren barruko ikerketa arloari dagokionez, bai metodologia arloari dagozkion alderdiak. Egindako azterketaren arabera zehaztuko dira ikasleak egin beharko dituen prestakuntza-osagarriak.

Zehazki, ikerketako master bat egin ez duten hautagaien kasuan, Batzorde akademikoak erabaki dezake prestakuntzako zein osagarri egin behar duten, ikerketako master batean ezarrita dauden ikertzaile profilaren oinarrizko gaitasunak eskuratzeko. Prestakuntza-osagarri horien beharrizana erabakiko da, batez ere, hautagaiak egingo duen tesi proiektuaren izaera zein den eta hautagaiaren aurretiazko prestakuntza zein den kontuan hartuta. Horretarako, aipatutako masterraren ikasketa plana aztertuko da eta hautagaiak behar izan ditzakeen ikerketa profileko gaiak zein diren erabakiko da, doktoregoko tesia garatzeko prestakuntza egokia izan dezan.

Zehazki, aurreikusita daude doktoregoko programa egin aurretik ikasi beharreko prestakuntza-osagarri bi:

  • Prestakuntza-osagarria I: Lehiakortasuneko, berrikuntzako eta jasangarritasuneko ikerketan aplikatu beharreko teoriak eta oinarri zientifikoak (12 ECTS).
  • Prestakuntza-osagarria II: Ikertzeko metodoak eta ikerketa akademikoei aplikatutako emaitzen zabalkundea (12 ECTS).

Informazio gehiago
Ezkutatu informazioa
+-

Hemen daude deskribatuta prestakuntza-osagarri bakoitzean garatu beharreko gaitasunak eta ikaskuntzaren emaitzak.

  • Lehiakortasuneko, berrikuntzako eta jasangarritasuneko ikerketan aplikatu beharreko teoriak eta oinarri zientifikoak
     
vestigaciones en competitividad, innovación y sostenibilidad
Gaitasunak Ikaskuntzaren emaitzak
Ikaslea:

1. Ekonomia eta Enpresa Zuzendaritzaren esparruko teoriak identifikatzea eta ezagutzea, bien artean dauden harremanak ezartzeko, lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren esparruko gai baten ikaskuntzan gaia zertan den garatzeari begira, enpresa ikuspegitik zein lurralde ikuspegitik.
- 11. E. Ikergaia edo aztergaia mugatzen du.
- 12. E. Ekonomia eta Enpresa arloko oinarrizko teoria propioak identifikatzen ditu eta haien arteko lotura ezartzen du.
- 13. E. Planteamendu ekonomikoak defenditzen eta kritikatzen ditu, ikuspegi akademikotik.
2. Lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren esparruko ikergai bat zertan den prestatzea, arlo horretan egindako aurrerapauso akademikoen sintesi kritiko bat eginez eta jakintzaren aurrerapenerako funtsezko galderak eginez.
-21. E. Arlo horretan dauden aurrerapen akademikoen sintesi kritikoa egiten du.
-22. E. Funtsezko galderak egiten ditu lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta jasangarritasunaren esparruan.
-23. E. Arlo horretako jakintzaren aurrerakuntzarako funtsezko eta mugarri diren galderak definitzen ditu .

 

  • Ikertzeko metodoak eta ikerketa akademikoei aplikatutako emaitzen zabalkundea
     

    étodos de investigación y difusión de resultados aplicados a investigaciones académicas

    Gaitasunak Ikaskuntzaren emaitzak
    Ikaslea:
    3. kasleek ateratako ondorioak eta ondorio horien euskarri diren ezaguerak eta arrazoibideak argi eta anbiguotasun barik adierazten jakitea, publiko espezializatuari zein ez espezializatuari. -31. E. Argi eta anbiguotasunik gabe azaltzen dizkio, publiko espezializatuari eta ez espezializatuari, ikerketa zientifikoaren emaitzak, baita zein diren oinarririk garrantzizkoenak ere.
    4. Lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren arloko garrantzizko galdera bati erantzungo dion ikerketa proiektu bat diseinatzea, arlo horretako gaia zertan den aztertzetik abiatuta.

    -41. E. Ikergai den arazo edo gai bat definitzen du lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren arloan.
    -42. E. Galdera, helburu eta laneko hipotesi aipagarriak egiten ditu lehiakortasunari, berrikuntzari eta/edo jasangarritasunari loturik.
    5. Irizpidez aukeratzea eta aplikatzea lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren helburu eta xedeei hoberen egokitzen zaizkien Gizarte Zientzietako ikuspegi, metodo eta ikertzeko teknikak; bereziki, kudeaketako eredu eta jardunbide egokiak eraiki, kontrastatu eta zabaldu ditzaketenak. -51. E. Lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren arloan identifikatutako galderak, helburuak eta/edo laneko hipotesiak emateko eta/edo kontrastatzeko ikuspegia eta aplikatzeko teknikak definitzen ditu.
    -52. E. Lehiakortasunari, berrikuntzari eta/edo jasangarritasunari buruzko galderak, helburuak eta/edo laneko hipotesiak erantzuteko edo kontrastatzeko modua ematen duen beharrezko informazioa jasotzeko eta tratatzeko tresnak aukeratzen ditu.
    -53. E. Txostena idazten du terminologia tekniko egokia erabiliz eta Ekonomia eta Enpresen Zuzendaritzaren arloko ohiko formak eta estiloak jarraituz, bereziki lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren esparruetan.


 

Eskakizunak

Doktoregoko ikasketak egiteko pertsona guztiek bete behar dituzten eskakizun orokorrez gain, programa honetan, hautagaiek berariazko eskakizunak ere bete beharko dituzte.

Prestakuntza-osagarriak

Aurrerago esan denez, Batzorde akademikoak aztertuko ditu hautagaiak aurretik egindako graduondoko prestakuntzako gaitasunak, doktoregaiak egiteko asmoa duen tesiaren proiektuaren barruko ikerketa arloari dagokionez, bai metodologia arloari dagozkion alderdiak. Egindako azterketaren arabera zehaztuko dira ikasleak egin beharko dituen prestakuntza-osagarriak.

Zehazki, ikerketako master bat egin ez duten hautagaien kasuan, Batzorde akademikoak erabaki dezake prestakuntzako zein osagarri egin behar duten, ikerketako master batean ezarrita dauden ikertzaile profilaren oinarrizko gaitasunak eskuratzeko. Prestakuntza-osagarri horien beharrizana erabakiko da, batez ere, hautagaiak egingo duen tesi proiektuaren izaera zein den eta hautagaiaren aurretiazko prestakuntza zein den kontuan hartuta. Horretarako, aipatutako masterraren ikasketa plana aztertuko da eta hautagaiak behar izan ditzakeen ikerketa profileko gaiak zein diren erabakiko da, doktoregoko tesia garatzeko prestakuntza egokia izan dezan.

Zehazki, aurreikusita daude doktoregoko programa egin aurretik ikasi beharreko prestakuntza-osagarri bi:

  • Prestakuntza-osagarria I: Lehiakortasuneko, berrikuntzako eta jasangarritasuneko ikerketan aplikatu beharreko teoriak eta oinarri zientifikoak (12 ECTS).
  • Prestakuntza-osagarria II: Ikertzeko metodoak eta ikerketa akademikoei aplikatutako emaitzen zabalkundea (12 ECTS).

Informazio gehiago
Ezkutatu informazioa
+-

Hemen daude deskribatuta prestakuntza-osagarri bakoitzean garatu beharreko gaitasunak eta ikaskuntzaren emaitzak.

  • Lehiakortasuneko, berrikuntzako eta jasangarritasuneko ikerketan aplikatu beharreko teoriak eta oinarri zientifikoak
     
vestigaciones en competitividad, innovación y sostenibilidad
Gaitasunak Ikaskuntzaren emaitzak
Ikaslea:

1. Ekonomia eta Enpresa Zuzendaritzaren esparruko teoriak identifikatzea eta ezagutzea, bien artean dauden harremanak ezartzeko, lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren esparruko gai baten ikaskuntzan gaia zertan den garatzeari begira, enpresa ikuspegitik zein lurralde ikuspegitik.
- 11. E. Ikergaia edo aztergaia mugatzen du.
- 12. E. Ekonomia eta Enpresa arloko oinarrizko teoria propioak identifikatzen ditu eta haien arteko lotura ezartzen du.
- 13. E. Planteamendu ekonomikoak defenditzen eta kritikatzen ditu, ikuspegi akademikotik.
2. Lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren esparruko ikergai bat zertan den prestatzea, arlo horretan egindako aurrerapauso akademikoen sintesi kritiko bat eginez eta jakintzaren aurrerapenerako funtsezko galderak eginez.
-21. E. Arlo horretan dauden aurrerapen akademikoen sintesi kritikoa egiten du.
-22. E. Funtsezko galderak egiten ditu lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta jasangarritasunaren esparruan.
-23. E. Arlo horretako jakintzaren aurrerakuntzarako funtsezko eta mugarri diren galderak definitzen ditu .

 

  • Ikertzeko metodoak eta ikerketa akademikoei aplikatutako emaitzen zabalkundea
     

    étodos de investigación y difusión de resultados aplicados a investigaciones académicas

    Gaitasunak Ikaskuntzaren emaitzak
    Ikaslea:
    3. kasleek ateratako ondorioak eta ondorio horien euskarri diren ezaguerak eta arrazoibideak argi eta anbiguotasun barik adierazten jakitea, publiko espezializatuari zein ez espezializatuari. -31. E. Argi eta anbiguotasunik gabe azaltzen dizkio, publiko espezializatuari eta ez espezializatuari, ikerketa zientifikoaren emaitzak, baita zein diren oinarririk garrantzizkoenak ere.
    4. Lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren arloko garrantzizko galdera bati erantzungo dion ikerketa proiektu bat diseinatzea, arlo horretako gaia zertan den aztertzetik abiatuta.

    -41. E. Ikergai den arazo edo gai bat definitzen du lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren arloan.
    -42. E. Galdera, helburu eta laneko hipotesi aipagarriak egiten ditu lehiakortasunari, berrikuntzari eta/edo jasangarritasunari loturik.
    5. Irizpidez aukeratzea eta aplikatzea lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren helburu eta xedeei hoberen egokitzen zaizkien Gizarte Zientzietako ikuspegi, metodo eta ikertzeko teknikak; bereziki, kudeaketako eredu eta jardunbide egokiak eraiki, kontrastatu eta zabaldu ditzaketenak. -51. E. Lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren arloan identifikatutako galderak, helburuak eta/edo laneko hipotesiak emateko eta/edo kontrastatzeko ikuspegia eta aplikatzeko teknikak definitzen ditu.
    -52. E. Lehiakortasunari, berrikuntzari eta/edo jasangarritasunari buruzko galderak, helburuak eta/edo laneko hipotesiak erantzuteko edo kontrastatzeko modua ematen duen beharrezko informazioa jasotzeko eta tratatzeko tresnak aukeratzen ditu.
    -53. E. Txostena idazten du terminologia tekniko egokia erabiliz eta Ekonomia eta Enpresen Zuzendaritzaren arloko ohiko formak eta estiloak jarraituz, bereziki lehiakortasunaren, berrikuntzaren eta/edo jasangarritasunaren esparruetan.